אם אתם רוצים לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש ולהגיע לקהל גולשים גדול יותר - חשוב שתדעו מהי אופטימיזציית קוד אתר

אופטימיזציית קוד

אם אתם רוצים לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש ולהגיע לקהל גולשים גדול יותר - חשוב שתדעו מהי אופטימיזציית קוד אתר

אופטימיזציית קוד
כל אתר אינטרנט מורכב משפת קוד כלשהי ששוכנת "מאחורי הקלעים". קיימות דרכים לשפר את הקוד כך שהוא יסייע לקידום האתר במנועי החיפוש. כל המידע על שיפור קוד לצרכי SEO כאשר פותחים אתר אינטרנט חדש, או משדרגים אתר קיים, רבים חושבים שאתר שמעוצב היטב ויש בו תוכן ראוי, הוא מספק ונחשב לאתר מוצלח. במובנים רבים, האתר שלהם אכן יכול להיות מוצלח. אך האם הוא מתפקד היטב גם במנועי החיפוש? לא בהכרח. כאן נכנס לתמונה הקוד שעומד מאחורי האתר.


אופטימיזציה לקוד - כי גם מה שלא רואים, משפיע
רבים נוטים לחשוב שהגורמים העיקריים שמשפיעים על תוצאות החיפוש הם איכות התוכן, כמות התוכן וכמות הקישורים שמובילים לאתר מסוים. כל אלו הינם אכן גורמים חשובים ובעלי השפעה רבה, אך אליהם נלווה גורם משמעותי נוסף, שרבים מזניחים: קוד האתר. גם אם אינכם מומחים בטכנולוגיה, ושפות קוד הן סינית עבורכם, חשוב שתבינו שהקוד הוא למעשה הבסיס שעליו בנוי האתר. האם הייתם בונים את ביתכם ללא היסודות הדרושים? לבטח הייתם בודקים שיש לבית יסודות יציבים שיתמכו בו לטווח הרחוק. בדומה לכך, כאשר אתם בונים אתר אינטרנט, אסור להתעלם מהיסודות שלו – קוד האתר.

מנועי החיפוש קוראים שפת HTML מתוך קוד האתר, ואתם רוצים שהם יקראו את השפה באופן הטוב ביותר ויעניקו לאתר שלכם את הדירוג הגבוה ביותר שניתן. מנועי החיפוש מחפשים בקוד האתר מספר גורמים מרכזיים:
  • שיעור קוד-תוכן: קיימת מוסכמה לפיה ככל שבאתר יש פחות קוד, כך הוא יזכה לדירוג גבוה יותר - קוד מינימלי מאפשר לעמוד להיטען במהירות, כך שמנועי החיפוש קולטים אותו במהרה. מומחים בתחום ה-SEO  גורסים כי היחס המנצח הוא 40% קוד על 60% תוכן.
  • קוד נגיש: מנועי החיפוש משתמשים במעין "עכבישים" וירטואליים שסורקים את האתר על מנת לקבוע את דירוגו. אותם עכבישים בודקים אתרים במהירות מקסימלית ומתוכנתים כך שהם קולטים בדרך הטובה ביותר קוד שנכתב בצורה תקנית ומאפשר גישה פשוטה ומהירה לכל חלקי האתר.
  • עבודה לפי כללי המשחק: בעבר שלטו בשוק קידום האתרים אסטרטגיות בלק הט SEO - Black Hat SEO, שמטרתן לקדם את האתר בדרכים שאינן כשרות בעיני מנועי החיפוש. מנועי החיפוש הפכו למתוחכמים וכיום יכולים לאתר בקלות דרכים שונות לקידום לא כשר, והם לא מהססים להעניש אתרים על פעולות אלו – באמצעות פגיעה דרמטית בדירוג ואף ענישה פרמננטית והסרה של האתר מתוצאות החיפוש. 
איך בונים אתר ידידותי למשתמש ולמנועי החיפוש?
אחרי שהבהרנו עד כמה קוד תקין חשוב לאתר שלכם, צריך לדעת באילו דרכים תוכלו לבנות לעסק שלכם אתר איכותי, אסתטי ובעל קוד אופטימאלי. לפני שאתם בוחרים את האופן שבו תבנו אתר, חשוב שתדעו ממה כדאי להימנע- וכאן אנו מזהירים בראש ובראשונה מאתרים תבניתיים. האופציה של בניית אתר תבניתי מפתה רבים – היא מהירה וזולה, כך שכמעט לכל אחד יכול להיות אתר שנראה לא רע באוויר כמעט במיידי. אך חשוב לקחת בחשבון שאותם אתרי תבנית עושים שימוש בקוד שאינו מותאם לצרכים הספיציפיים של האתר שלכם והינו לעיתים קרובות – מסורבל ועמוס, כזה שה"עכבישים" של מנועי החיפוש פחות אוהבים. בנוסף לכל אלו, בניית אתר בקוד תקני הופכת אותו לידידותי לכל הדפדפנים השונים, כך שכל מי שיגיע לאתר שלכם יוכל לקרוא את התוכן ולהתרשם ממנו כפי שרציתם. גם אם יצוץ בשוק דפדפן חדש, הוא בוודאי יעבוד לפי תקני הקוד המוסכמים, כך שבעזרת קוד תקני ואיכותי האתר שלכם ייראה טוב גם אם הטכנולוגיה תשתנה במהירות.


השקעה באתר אינטרנט איכותי היא השקעה בעסק שלכם כיום יותר ויותר לקוחות מצפים למצוא מידע על עסקים בגוגל – וכמות עצומה של עסקים בארץ ובעולם מתאימה את עצמה לכללי המשחק. שלל עסקים פותחים אתרי אינטרנט ונהנים מנוכחות באתרי החיפוש. בין אם אתם מנהלים חברת אבטחה, מספרה, מוסד לימוד או מוסך – אתם בוודאי זקוקים לנוכחות גם ברשת. אם החלטתם לקפוץ למים ולהעלות לאוויר אתר, חשוב שתדעו מה נדרש ממנו על מנת לזכות למקסימום חשיפה והחזר השקעה. גם אם העסק שלכם הוא האיכותי והמצליח יותר בענף, מנועי החיפוש לא יודעים על כך. הם מחפשים אתרים  שנבנו בצורה מקצועית. בניית אתר מותאם אישית תבטיח לכם אתר עם קוד שמנועי החיפוש יזהו במהירות וידרגו גבוה ככל האפשר.