כל מה שרציתם לדעת על השינויים בגוגל בנוגע לדירוג מותגים

למה אני לא קוקה קולה? - כל הסיבות לכך שגוגל מעדיף מותגים

כל מה שרציתם לדעת על השינויים בגוגל בנוגע לדירוג מותגים

לפני כשנה התרוצצה שמועה בקרב מומחי קידום אתרים SEO ובוני אתרים: אותה שמועה טענה בעקשנות שמנוע החיפוש המוביל google מעניק עדיפות למותגים מוכרים. עמדה זו היתה שנויה במחלוקת ורבים הכחישו את נכונותה, אך ככל שעבר הזמן ושנת 2013 הלכה והתקדמה, השמועה הפכה לקונצנזוס. כיום אין כמעט מי שיחלוק על הקביעה שגוגל מעדיפה מותגים בעת דירוג העמודים. המשמעות היא שאם אתם מנהלים מסעדת גורמה להמבורגרים ורוצים לפתוח אתר, כנראה אין סיכוי שתעקפו בתוצאות החיפוש את בורגר ראנץ, לפחות לא בתחילת דרככם. 

איך בכל זאת אפשר להתחרות במותגים על תוצאות החיפוש?
העובדה שיש למותגים הגדולים יתרון על פניכם, לא אומרת שאינכם יכולים להגיע לתוצאות גבוהות בגוגל. המשמעות היא שתצטרכו להשקיע בקידום האתר בדרכים שונות ולהגיע לתהליך עם ציפיות ריאליות. בראש ובראשונה, חשוב שתבנו אתר שמותאם לדרישות של גוגל - כזה שבנוי עם קוד תקני ונטען מהר על ידי מנועי החיפוש. קריטריונים אלו הם בבחינת מאפיין בסיסי של כל אתר שאנו בונים ב-WEB360.

בנוסף, קיימות עוד דרכים מועילות ומוכחות לקידום האתר:
כתיבת תוכן מקורי לאתר
שימוש במילות מפתח המותאמות לתחום שלכם
שימוש בכותרות טובות 
קישורים מאתרים חיצוניים ומהרשתות החברתיות יאפשרו לגוגל להבין שאנשים אוהבים את האתר שלכם ויסייעו לשפר את מיקומו

ובנימה אישית - מה עומד מאחורי "למה אני לא קוקה קולה?"
אם כותרת הפוסט לא היתה לכם מוכרת, אתם כנראה לא מכירים את הביטוי "למה אני לא עמוס תמם?" וזה אומר שטרם צפיתם בסרטון "יניר האחמ"ש" - אם יש לכם חוש הומור ושתי דקות פנויות, אני ממליץ לכם לצפות. 

ואם לחזור להיות רציני - לצערי, לא כולנו יכולים להיות קוקה קולה. השאיפה להפוך את העסק שלנו למוכר וממותג כמה שיותר היא מבורכת ויכולה לסייע לשיפורו, אך חשוב להבין שבתחרות על המקומות הראשונים בגוגל, למותגים יש יתרון מובנה, ולכן נצטרך להשקיע מאמצים נוספים בקידום האתר.