עבודתי עם חברות מובילות חשפה אותי לאסטרטגיות שונות לקידום בגוגל, אני כאן כדי לספר על שיטות SEO שעובדות בשוק התחרותי

קידום אתרים אורגני - האם אבד עליו הכלח לאחר שינוי האלגוריתם של גוגל?

עבודתי עם חברות מובילות חשפה אותי לאסטרטגיות שונות לקידום בגוגל, אני כאן כדי לספר על שיטות SEO שעובדות בשוק התחרותי

בימיהם הצעירים של האינטרנט ומנועי החיפוש חברות קידום אתרים צצו כמו פטריות לאחר הגשם והבטיחו לאתרים הבטחה ברורה ואופטימית: תשלמו לנו סכום מסוים ואנו נבטיח לכם את המקום הראשון במנועי החיפוש. כיום התחרות בשוק האינטרנט קשה בהרבה - כמות האתרים גדלה בכל שנייה ושנייה ובנוסף לכך - האלגוריתם של גוגל, מנוע החיפוש המוביל, השתנה.

מה קרה לכללי המשחק של גוגל? 
מנוע החיפוש המוביל google  מתעדכן מעת לעת והאלגוריתם שמשפיע על תוצאותיו הוא סוד שמור. עם זאת, כיום מומחי קידום אתרים יכולים לומר שכיום אתר איכותי ובנוי היטב הינו מהותי עבור קידום מוצלח בגוגל. בעבר האלגוריתם דירג אתרים בעיקר על סמך לינקים שמובילים לאתר מסוים ונתן חשיבות רבה להחלפות קישורים ובנוסף רווחו תופעות כגון Black Hat SEO שעשו שימוש בדרכים לא כשרות ועקלקלות לקידום התוצאות בגוגל. 

כיום התמונה שונה - במהלך 2012 גוגל שינתה את האלגוריתם שלה כך שהוא לוקח בחשבון את האופן שבו אתר האינטרנט בנוי, מהירות הטעינה שלו וכן יעילות הקוד שעומד בבסיס האתר. להחלפת קישורים עדיין יש ערך, אך כיום אם אתר על לימודי רפואה יקשר לעמוד על פחחות רכב, זה לא יועיל במיוחד לאף אחד מהאתרים.

מה גיליתי שפוגע בתוצאות החיפוש של לקוחות
במהלך שנות עבודתי בבניית אתרים נתקלתי בשלל לקוחות מחברות גדולות, ארגונים ואף אנשים פרטיים, לכל אחד מהם היו צרכים שונים אך אחד מהם היה משותף: לקבל תוצאות טובות בגוגל. לאורך הדרך נתקלתי בלקוחות שלא הבינו מדוע האתר שלהם לא מופיע היטב בתוצאות בגוגל ותהו מה עוצר אותם בדרך למעלה. במרבית המקרים הסיבה היתה זהה: האתר הנוכחי שלהם היה מבוסס על מערכות כגון wordpress, wix, דרופל ועוד. לכל המערכות הללו משותף בעיקר קוד כבד ומסורבל שכולל תסריטים (scripts) שלא מועילים לאתר בשום דרך ופוגעים בקידומו.  אם אותם לקוחות היו פונים אך ורק לחברות קידום אתרים, הן  היו יכולות להשתמש בכלי של גוגל webmasters tools ולנתר ולאתר לינקים שבורים, לדאוג לתקינות מפות אתר ולדאוג לתקינות - שלא יהיו תיאורי מטא כפולים ועוד - תהליכים כאלו היו מסייעים לאותם אתרים, אך בצורה מזערית.  

איך בנייה חכמה של אתר אינטרנט יכולה לעזור לתוצאות החיפוש שלו?
האתר של אחד מהלקוחות הותיקים שלי, Lindo, היה בנוי בתבנית וירטואלית מוכנה, על ידי חברת בניית אתרים שמספקת שירותי בניית אתרים זריזים שאינם בהתאמה אישית. כתוצאה מהבנייה התבניתית כ-30% מעמודי האתר כלל לא הופיעו בתוצאות בגוגל. לאחר בניית האתר מחדש בצורה נקייה וטהורה הגענו ל-95% נוכחות בגוגל, בין היתר בעמודים הראשונים על מונחים מסוימים - כל זאת ללא חברה לקידום אתרים. לסיכום - כל מי שמבטיח לכם מקום ראשון או עמוד ראשון בגוגל בתשלום ריטיינר חודשי ב-2,000 ש"ח ומעלה בוודאי מבטיח הבטחות שלא יוכל לעמוד בהן. בדומה לבורסה, תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי שאי אפשר לבנות עליו לאורך זמן.