קידום אתרים בגוגל הוא דבר דינמי שמשתנה משנה לשנה ואף מחודש לחודש ותלוי בשלל גורמים. האם אתם מסתמכים על מידע עדכני בעת קידום האתר שלכם? והאם להאמין למי שמבטיח לכם את המקום הראשון בגוגל?

זה הזמן להתעורר

קידום אתרים בגוגל הוא דבר דינמי שמשתנה משנה לשנה ואף מחודש לחודש ותלוי בשלל גורמים. האם אתם מסתמכים על מידע עדכני בעת קידום האתר שלכם? והאם להאמין למי שמבטיח לכם את המקום הראשון בגוגל?

בתור מנכ"ל WEB360 אני זוכה לעבוד עם לקוחות מכל קצוות הקשת – אוניברסיטאות, נותני שירותים, אנשים פרטיים ועוד. במפגש עם לקוחות רבים נתקלתי בסיפורי זוועה אודות חברות קידום אתרים וכן חברות בניית אתרים שמבטיחות ללקוחות ניסים ונפלאות כמו מיקום גבוה בגוגל ולעיתים אף את המקום הראשון; זכור לי במיוחד לקוח ספציפי ששילם סכום נכבד לחברה שהבטיחה לו תוצאות מעולות ובנתה לו אתר מבוסס וורדפרס שעובד לסירוגין, לא נטען ואף חסרות בו תמונות. אם אתם תוהים מדוע לאותו אתר לא היה שום סיכוי בגוגל – אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולהבין מה הבעיות המהותיות באתר זה וכיצד ניתן לבנות אתר שיזכה לדירוג גבוה יותר.

האינטרנט בישראל הופך ל"צפוף" יותר
האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, עד כדי כך שקשה לשכוח שלפני פרק זמן לא רב, הוא היה חידוש שרק למעטים הייתה גישה אליו. בשנת 2000 רק 20% מהישראלים גלשו באינטרנט וכמות החברות שיש להן אתר אינטרנט היתה קטנה; כיום, רק 13 שנים לאחר מכן, כבר מעל ל-70% מהישראלים גולשים באינטרנט באופן קבוע וכל עסק שמעוניין בכך יכול להקים אתר בעלויות צנועות יחסית.

איך השינויים באינטרנט משפיעים על קידום האתר שלכם?
מנוע החיפוש הפופולרי google מבוסס על קוד שמשתנה מעת לעת והחלק המהותי בו סודי ואינו נגיש לציבור הרחב. השינויים בקוד לאורך השנים גרמו לכך שגוגל שינה את פניו. בין השינויים המהותיים שהתרחשו בשנתיים האחרונות:
  • קוד תקין: גוגל מזהה קוד תקין באתר ומעניק לו תעדוף.
  • טעינה מהירה: מנוע החיפוש המוביל סורק את הרשת ולפי הנתונים שמתקבלים, הוא מדרג את אתרי האינטרנט ברחבי העולם. אתרים שנטענים מהר יותר, מזוהים מהר יותר וכן תוכן רב יותר נקלט על ידי גוגל.
  • מותגים: בעבר התרוצצה שמועה בנוגע לכך שמותגים זוכים לדירוג גבוה יותר בגוגל, אך כיום שמועה זו היא מציאות אותה יאשרו כל מומחי קידום האתרים – גוגל מדרג מותגים גבוה יותר, כך שלנותני שירות שאינם מותגים קשה יותר להגיע לדירוג גבוה.
לשינויים הללו יש משמעויות והשלכות מעמיקות על תחום בניית האתרים וקידום האתרים. מה שבטוח – מי שמבטיח ללקוחותיו את המקום הראשון בגוגל הוא ככל הנראה שרלטן ולא כדאי לכם לסמוך על הבטחה זו.