כככל, אתר שרוצה למכור צריך להיראות טוב. כמו שלא הייתם קונים בושם באריזה של חטיף אנרגיה זול, כך גם לא הייתם מתפעלים מאתר שהאסתטיקה שלו נראית זולה ולא מושקעת. מי שאמר שהיופי לא קובע, צדק חלקית, מפני שהוא שכח לומר שגם היופי קובע.

גרידים עיצוביים ועבודה עם פוטושופ

כככל, אתר שרוצה למכור צריך להיראות טוב. כמו שלא הייתם קונים בושם באריזה של חטיף אנרגיה זול, כך גם לא הייתם מתפעלים מאתר שהאסתטיקה שלו נראית זולה ולא מושקעת. מי שאמר שהיופי לא קובע, צדק חלקית, מפני שהוא שכח לומר שגם היופי קובע.

תחרויות יופי של בני אדם הם כמו תחרויות יופי של אתרים, מפני שאתרים הם גם נגזרת של בני אדם, שלכם, וכמו שאתם משקיעים בטיפוח העצמי, בחיטוב הגוף ובאיפור, בלבוש נאה ובנעליים יקרות, כך גם כדאי שתרצו להשקיע באתר שלכם. על מנת לעשות זאת, אנו משתמשים בגרידים עיצוביים.

מהו גריד עיצובי
גריד עיצובי הוא קובץ עיצוב, לרוב קובץ PSD שמתאים לתוכנת פוטושופ, שמכיל את כל האובייקטים הויזואליים והגרפיקה של האתר. בדרך כלל הוא זה שמשמש כתבנית האתר ולתוכו יוצקים את התכנים השונים ואת דפי האינטרנט של האתר. לגריד העיצובי משקל כבד בבניית האתר שלכם, מפני שהוא זה שעוטף את המסר של האתר ומציג אותו לפני שבכלל מתחילים בקריאת התכנים של האתר, וכבני אדם אמיתיים, אנחנו נמשכים ליופי חיצוני ורק לאחר מכן מביטים באופי שנגלה אלינו בהדרגה.

טעויות בעיצוב אתרים
ניתן לכם כמה דוגמאות לגרידים עיצוביים שבמקום להוסיף לאתר, הם גורעים ממנו:
  • אתר קוסמטיקה שבחר צבעים כהים ואפלים כגון שחור, אפור כהה וכחול כהה. בקוסמטיקה כל מה שלבן הוא יוקרתי ועדין.
  • אתר מסחר אלקטרוני שבחר צבעים בהירים מדי, כאלה שזוהרים ומקשים על העין לקלוט את מה שבתוכו.
  • אתר שבחר צבעים שמעלים אסוציאציה של אתר אחר פופולרי ואין לו שום קשר אליו בכל רמה שהיא.
לפיכך, לפני שניגשים בכלל לעבוד על תכני האתר, חשוב מאוד לבחור צבעים וגריד עיצובי שייצור הזדהות ואף יחזק את המסר שברצוננו להעביר לקהל הגולשים. ניתן לקרוא בהרחבה על כך בעמוד עיצוב אתרים.