זה נכון שלפעמים היופי קובע, ושאתר Flash דינמי, מדליק וצבעוני נראה ממש מרשים וטוב על המסך של הלקוח שלכם. אבל כמה טוב זה באמת לקידום אתרים? כל התשובות, ההסברים וניפוץ המיתוסים במאמר הבא.

איך ה-Flash משפיע על קידום אתרים?

זה נכון שלפעמים היופי קובע, ושאתר Flash דינמי, מדליק וצבעוני נראה ממש מרשים וטוב על המסך של הלקוח שלכם. אבל כמה טוב זה באמת לקידום אתרים? כל התשובות, ההסברים וניפוץ המיתוסים במאמר הבא.

Flash היא תוכנה של חברת Adobe (חברת Macromedia פיתחה אותה, ולאחר מכן התמזגה עם Adobe), המאפשרת להציג סרטונים וקטעי גרפיקה ממוחשבת בתור האתר שלכם. זה טוב בעיקר למצגות שאתם רוצים לעשות מרהיבות יותר ממצגות בתוכנת PowerPoint של Microsoft Office, אבל זה לא טוב במיוחד אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מוכר ומאונדקס במנועי החיפוש. למה? הסיבה פשוטה.

כשאתם שומרים את האתר שלכם כקובץ swf (ר"ת של Shockwave Flash), הוא נשמר בחבילה אחת, בקובץ אחד, ארוז ומוכן להצגה. הבעיה עם זה שמנועי חיפוש כמו Google לא יודעים לקרוא את התכנים של קובץ swf, עבורם זה בסך הכל תגית HTML שמוסיפה קובץ מדיה לאתר שלכם. Google לא רואה את הקישורים שהכנסתם בתוך אתר ה-Flash שלכם, הוא גם לא רואה את התכנים עצמם, או את התמונות או כל דבר אחר שהוא יכול לעשות עליו Crawling ולאנדקס אצלו, על מנת שתופיעו בתוצאות החיפוש שלכם. במילים אחרות, הדבר לגמרי מפחית את הסיכויים שלכם לבצע קידום אתרים לאתר שלכם. אפילו אם תעשו רק את התפריט הראשי שלכם בפלאש עם אנימציה מרהיבה, גוגל לא ידע על קיומם של הקישורים הללו, ובינינו - זה באמת חבל, לא?

Flash מאז ומעולם הייתה תוכנת גרפיקה ממוחשבת והנפשה, ולכן אנחנו ממליצים להישאר עם התכלית המקורית שלה. תוכלו להכין באנרים מונפשים ומדליקים, כאלה שיהיה להם הרבה יותר קל ליצור Call For Action אצל המשתמש שלכם באמצעות תשומת הלב ולכידת העין. זו הסיבה שאנחנו ב-WEB360 מעדיפים להימנע מאתרי Flash שאמנם יש להם יופי, אבל אין להם אופי להיות אתר תוכן/תדמית מצליח.

רוצים לדעת עוד על אתרי תוכן ותדמית חזקים ומובילים? בואו לראות דוגמאות לאתרים כאלה.