מומחי שיווק וניהול מהארץ ומהעולם כבר יודעים שלא מספיק להעלות לאוויר אתר מוצלח - צריך שהגולשים יגיעו אליו וייחשפו אל העסק שלכם. אז איך מצליחים למשוך גולשים לאתר? האם אתם זקוקים לקידום ממומן? ומה זה בכלל קידום אורגני? כל התשובות לפניכם.

מה ההבדל בין AdWords לקידום אורגני?

מומחי שיווק וניהול מהארץ ומהעולם כבר יודעים שלא מספיק להעלות לאוויר אתר מוצלח - צריך שהגולשים יגיעו אליו וייחשפו אל העסק שלכם. אז איך מצליחים למשוך גולשים לאתר? האם אתם זקוקים לקידום ממומן? ומה זה בכלל קידום אורגני? כל התשובות לפניכם.

בניית אתרים והקמת מערכות דיגיטליות היא המומחיות המרכזית שלנו ב-WEB360. על אף שאיננו חברת קידום אתרים, אנו בקיאים בכל חוקי המשחק ומציעים ללקוחותינו יתרון בשוק האינטרנט התחרותי. אנו מלווים אותם החל מהשלבים הראשונים של איסוף החומרים לאתר ועד לעלייה בתוצאות בגוגל. 

איך אפשר להבטיח את המקום הראשון בגוגל?
עסקים שמעוניינים לבנות את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ולמשוך אלפי גולשים לאתר כבר בימיו הראשונים, שואלים אותנו לעיתים קרובות כיצד אפשר לשפר את התוצאות בגוגל מהר ובאופן דרמטי. כדי להסביר כיצד עובדות התוצאות בגוגל וכיצד המאמצים לקידום האתר מניבים תוצאות, אנו מציעים לכם לחשוב על העולם הרומנטי: בחור יכול לחזר אחרי בחורה - לקנות לה פרחים ושוקולד, להזמין אותה למסעדות יוקרה ולהשקיע בקשר שעות רבות. ההשקעה הזו בדרך כלל משתלמת עבור אותו מחזר, ובחורות רבות מתרשמות מכאלו מחוות. עם זאת, תמיד יש סיכוי שמחוות אלו לא יתקבלו בברכה ושהבחורה המחוזרת תשליך את הפרחים לפח ותעדיף מחזר אחר ופחות משקיען או פשוט כזה שהביא לה שוקולד מהסוג שהיא הכי אוהבת. ככה, פחות או יותר, מתנהל תהליך הקידום מול גוגל - אפשר להשקיע באתר כתוב היטב, תוכן איכותי וקוד מעולה - זה בדרך כלל מקדם את התוצאות בגוגל, אבל זה בכל מקרה לא מבטיח הופעה בתוצאות הראשונות ותלוי בגורמים שנסתרים מן העין, קצת כמו התאהבות.

אז איך בכל זאת אפשר לשפר את התוצאות בגוגל?
ברגע שהבנתם שהתוצאות בגוגל הן לא פשוטות לפיענוח ושהמאמצים שמושקעים בקידום האתר הם לטווח הרחוק, אפשר להתחיל לטבול את הידיים בעבודת קידום האתר. אך ראשית, חשוב להכיר את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם - google. מנוע זה עושה שימוש באלגוריתם מסתורי שמנפיק תוצאות חיפוש, חלק ממנו גלוי לציבור, אך חלקים מהותיים ממנו ידועים אך ורק לעובדי חברה נבחרים. כאשר אתר חדש נולד, גוגל מגיע "לבקר" אותו באמצעות תכנית אוטומטית שרבים מכנים בשם "עכבישים". עכבישים אלו נכנסים לאתרים חדשים וישנים וסורקים את התוכן שבהם ומוצאים בהם מילות מפתח רלוונטיות, מנסים להבין את איכות התוכן ולקלוט האם האתר ראוי למקום גבוה בתוצאות החיפוש. הדירוג אותו מעניקים אותם עכבישים לעמוד מושפע ממהירות הטעינה של העמודים באתר, מיציבות האתר ומאיכותו הכללית. 

בנוסף לכך, חברת גוגל מפעילה את שיטת ה-Page Rank שמדרגת עמודים בתוצאות החיפוש. דירוג זה מבוסס על מספר גורמים ביניהם - שכיחות מילות המפתח בעמוד הנתון, כך שאם מילה מופיעה בטקסט פעם אחת בלבד, סביר להניח שאותו עמוד לא יופיע בגוגל כאשר יחפשו את אותה מילת מפתח. בנוסף, הדירוג מתבסס על הלינקים ברחבי הרשת שמובילים לעמוד, הוותק שלו ועוד.

כעת, משהכרתם את הדרך שבה פועל גוגל, אתם יכולים להסיק כיצד כדאי לבנות את האתר שלכם, על מנת שהוא יזכה בתוצאות טובות באופן טבעי:
השקעה בתוכן מקורי ואיכותי שרלוונטי עבור הגולשים שנכנסים אליכם לאתר
שימוש במילות מפתח שמתאימות לעולם התוכן שלכם. לדוגמא, אם אתם מנהלים בית מלון חשוב שהתוכן באתר שלכם ידון על מילים כגון חופשה, חו"ל, חופשת קיץ וביטויים נוספים מעולם התיירות שהגולשים עלולים לחפש. 
שימוש בכותרות טובות - לא קצרות מידי ולא ארוכות מידי
שימוש ב-Description ובמילות חיפוש: שדות אלו שוכנים מאחורי הקלעים של אתרים מסויימים ומאפשרים להזין מילות מפתח רלוונטיות ולמשוך גולשים. אנו ב-WEB360 מעניקים לכל לקוחותינו מערכות ניהול תוכן שחוסכות זמן וכסף רבים ומאפשרות להזין את המילים הרצויות בשדות הללו, ללא הצורך להתעסק בקוד. 
קישורים: העכבישים של גוגל מאוד אוהבים קישורים. אם אתר חיצוני מקשר לאתר שלכם, זה מעולה ויכול לשפר את תוצאות החיפוש שלכם. גם אם אתם דואגים לקשר באתר שלכם מעמוד אחד לעמוד רלוונטי אחר ולנהל אינדקסים של תוכן - זה יתבטא בתוצאות החיפוש ואף יקל על הגולשים באתר שלכם. 

קיימים "טריקים" נוספים לקידום ובנוסף חשוב לקחת בחשבון שהאלגוריתם של גוגל משתנה מעת לעת, אך אלו הכלים העיקריים והמוכחים לשיפור התוצאות בגוגל. הפירות של מאמצים אלו לא צומחים ביום או בשבוע, אך השקעה לטווח הרחוק תסייע לקדם את האתר שלכם בצורה מיטבית. 

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
עד עתה דנו בקידום אורגני שהוא למעשה קידום טבעי בתוצאות החיפוש הסטנדרטיות של גוגל. במקביל לקידום זה קיים קידום ממומן שמאפשר לכם להגיע לכמות גולשים גדולה במהירות, ללא הצורך בהשקעה ארוכת טווח בתוכן, קישורים ועוד. קידום זה עולה כסף ומתנהל באמצעות גוגל Adwords - מערכת הפרסום מבית גוגל שמציעה מבחר תכניות פרסום. יש שקוראים לשיטה זו PPC  pay per click, משום שאתם משלמים על הקידום רק אם הגולש לחץ על הקישור שלכם. בדרך זו תוכלו לשלוט בתקציב הפרסום שלכם ולהחליט כמה אתם מוכנים להשקיע בקידום האתר שלכם. קיימות חברות שמציעות שירותי קידום ממומן וכן אפשר להתנהל באופן עצמאי עם ה-Adwords. ניתן לבחון בקלות מה קרה עם הגולשים שהגיעו באמצעות הפרסום שלכם בגוגל ולראות האם הקידום משתלם עבורכם. יש שטוענים שהלידים קמפיין בגוגל הם איכותיים יותר ויש שטוענים שהם לפעמים גרועים ולא רלוונטיים - התוצאה כמובן תלויה בתחום בו אתם פועלים, במילות החיפוש שתבחרו לפרסם ובמשתנים נוספים. 

מהי הבחירה הטובה עבור העסק שלכם?
אנו ב-WEB360 מאמינים כי אתר טוב שמותאם להגדרות של גוגל הוא הצעד הראשון והמהותי ביותר בנוכחות הדיגיטלית שלכם. השקעה באתר ידידותי לגולשים מוכיחה את עצמה לאורך זמן ולא דורשת השקעה כספית בקמפיין בגוגל. אנו נפתח עבורכם את האתר האופטימאלי לקידום בגוגל - עם כל השדות הנחוצים, בעל זמן טעינה מהיר ובמבנה שה"עכבישים" של גוגל אוהבים, כך שתוכלו ליהנות מהקידום האורגני הטוב ביותר. במידה ותרצו להעניק לעסק שלכם "בוסט" נקודתי ולהשקיע בפרסום בגוגל, תוכלו להיעזר בחברות SEO שמתמחות בנושא.