כל גולש שהתעניין בתחום שבו אתם פועלים ונכנס לאתר שלכם שווה כסף, הרבה כסף. אחת מהדרכים היעילות לממש את הפוטנציאל הטמון בגולשים שנכנסו לאתר שלכם היא רימרקטינג - כלי עוצמתי מבית גוגל שיכול לסייע לכם ליצור מכירות ולטפח לקוחות חוזרים

Remarketing ב-google

כל גולש שהתעניין בתחום שבו אתם פועלים ונכנס לאתר שלכם שווה כסף, הרבה כסף. אחת מהדרכים היעילות לממש את הפוטנציאל הטמון בגולשים שנכנסו לאתר שלכם היא רימרקטינג - כלי עוצמתי מבית גוגל שיכול לסייע לכם ליצור מכירות ולטפח לקוחות חוזרים

הפרסום בגוגל נחשב כיום לדרך נפוצה ומוכחת למשיכת לקוחות ויצירת מכירות. קידום ממומן בגוגל הוא קיצור דרך נפוץ ומפתה שמאפשר להגיע לגולשים רבים במהירות, באמצעות תקציב בו אתם יכולים לשלוט בעצמכם. שיטה זו נקראת גם PPC  pay per click, משום שאתם משלמים על הקידום רק אם הגולש לחץ על הקישור שלכם. בנוסף לשיטה זו, תוכלו להיעזר בשיווק מחדש - Remarketing שמסייע לעסקים להפוך גולשים שביקרו באתר שלהם ללקוחות. 

מה זה בעצם Remarketing?
רימרקטינג הוא שיווק חוזר, כאשר עסקים יכולים לשווק מחדש הצעות שונות ללקוחות שכבר נחשפו למסרים השיווקיים שלהם. באמצעות הקודים של גוגל ניתן לפלח רשימות שייחשפו למסרים שלכם וכך קיימת הזדמנות שנייה להמיר גולשים אקראיים ללקוחות של העסק. איך מתחילים לעשות רימרקטינג? ראשית, בוחרים את הלקוחות שתרצו שייחשפו לקמפיין שלכם: תוכלו להחליט מי ייחשף למודעה שלכם על סמך מאפיינים כמו דפים שהם צפו בהם, משך הביקור שלהם ומאפיינים נוספים. בהמשך, יש לבחור את המסר שתרצו להעביר ללקוחות שייחשפו לקמפיין שלכם. כל הצעדים הלו נעשים דרך כלי הרימרקטינג מבית google. ברשת המדיה של גוגל יש מעל לשני מיליון אתרים, כך שהחשיפה לקמפיין הינה משמעותית ויכולה להביא לתוצאות דרמטיות. 

מהם היתרונות של רימרקטינג?
קידום אתרים ממומן הוא שיטה ותיקה ומוכחת למשיכת גולשים ויצירת לקוחות, אך הוא מושך את הגולש לאתר שלכם לביקור אחד בלבד ולא ממשיך ללוות את הגולשים בהמשך דרכם ברשת. כאן נכנס לתמונה השיווק מחדש שמלווה את הלקוח בהמשך הגלישה שלו ומעביר אליו מסרים בהם תוכלו לשלוט, לשיטה זו יש יתרונות רבים:
שליטה בקהל היעד: אתם יכולים להיעזר במאגר הנתונים העשיר של גוגל על מנת לבחור היטב את קהל היעד שייחשף למודעות שלכם
מיקוד המסר: כשיודעים למי המסר מכוון, ניתן ליצור אותו בצורה היעילה ביותר, כך שהמודעה שלכם תהיה אפקטיבית במיוחד
הזדמנות שנייה: אומרים ש"אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני", אך בעזרת כלי הרימרקטינג - בהחלט יש. אם לקוח עזב את האתר שלכם משום שהוא לא מצא אף הצעה שיווקית מעניינת, תוכלו להציע לו לדוגמא משלוח בחינם או קוד להנחה, אלו יוכלו למשוך אותו מחדש לאתר שלכם ולקדם אותו לעבר רכישה
שימור לקוחות: ניתן לפנות ללקוחות ותיקים ואו נאמנים של העסק ולהציע להם הצעות מיוחדות. מי שכבר קנה אצלכם פעם אחת, בהחלט יכול להפוך ללקוח חוזר ונאמן, אם תעניקו לו את התמריץ הנכון והוא ייחשף למסרים שלכם. 

איך מחליטים לאיזה קהל יעד לפנות?
קיימות מבחר שיטות לפילוח קהל יעד וניתן להיעזר רבות במאגרי המידע של גוגל, שיוכלו להעניק לכם תובנות רבות. להלן מספר כיווני מחשבה עבור קמפיין רימרקטינג:
פנייה לפי מקור טראפיק: אם לקוחות הגיעו מקישור שאתם יודעים שהינו יעיל במיוחד, כדאי לפנות אליהם
פילוח לפי התכנים שאליהם נחשף הגולש: לדוגמא, אם גולש שהה באתר חופשות במיוחד באגף של הטיסות לאיים הקאריביים, כדאי להעביר לו מסר שרלוונטי לחופשה בקאריביים
פילוח לפי הזמן שבו הגולש היה באתר: סביר להניח שלא תרצו לפנות למי שהגיע לאתר שלכם בטעות ויצא ממנו תוך שניות ספורות. הכלים של גוגל מאפשרים לכם לפנות רק למי ששהה באתר פרק זמן מספק לפי הגדרתכם
מספר הפעמים שאדם היה באתר: אם יש גולש שמגיע לאתר שלכם לעיתים קרובות ועדיין לא ביצע רכישה - בהחלט ייתכן שהוא זקוק ל"דחיפה" כדי לבצע רכישה

בנוסף, ניתן להיעזר ברשימות פילוח שליליות כדי להחליט למי לא תרצו שהקמפיין שלכם לא יגיע, כך שההשקעה שלכם תהיה ממוקדת בקהל היעד הטוב ביותר. 

מה קורה מאחורי הקלעים של ה-Remarketing?
הרימרקטינג מתרחש באמצעות קבצי "קוקיז" (Cookies) שנשתלים בדפדפנים של הגולשים בעזרת האלגוריתמים של google. לאחר שתחליטו מיהו קהל היעד שאתם מעוניינים לשווק אליו תוכלו לקבל מגוגל קוד אותו משלבים בדפי האינטרנט באתרכם. אנו ב-WEB360 כבר מסייעים לעסקים לשלב באתרים שלהם את הקוד של גוגל, כך שהגולשים שמגיעים לאתר שלהם מסומנים באמצעות "עוגיות" שעוקבות אחרי הגולשים ואוספות עליהם מידע לצרכים שיווקיים. עוגיות אלו יסייעו לכם לגלות אם גולש מסויים גלש באתר שלכם דקה בלבד או אולי חצי שעה, האם הוא מבקר חוזר באתר ועוד. נשמח לסייע גם לכם לשווק ללקוחות פוטנציאליים ולהפוך את האתר שלכם לידידותי לרימרקטינג.